*~..:: IkLan BerBayaR Beb - Maksudnya ini bisnes bukan main2 ::..~*








|

Khamis, 22 April 2010

Saya Nak Pergi Kangkang. Kamu Nak Ikut?::

Suatu kisah di suatu hari.. "kangkang"


"Saya nak pergi kangkang. Kamu nak ikut?"

Ini mungkin ayat yang sangat pelik dan luar biasa yang keluar dari mulut seorang gadis ayu, sopan dan bertudung litup apabila mengeluarkan perkataan yang mungkin agak kurang enak didengar dek telinga. Dan mungkin ayat ini yang akan terkeluar dari mulut ku;

"Hah? kamu nak pergi apa????" 

Dengan slumber pula dia menjawab,

"Itu… Nak pergi kangkang kat tepi jalan sana tu haaaa~" sambil menuding jari ke arah bangunan ditepi jalan yang berhampiran.

Ya Allah! Apa sudah jadi? Betul lah sekarang ini dunia memang sudah hampir kiamat! Apa sudah hilang akal kah gadis ayu dihadapanku ini hingga boleh berkata seperti itu? Sudah sakit mental kah gadis ini? Dengan serta-mertanya aku menepuk kepala yang tidak dihinggapi nyamuk, lalu berkata…

"Astarghfirullah'alazim! Apa yang kamu nak buat nih? Sejak bila kamu terpesong? Aper dah tak tahu malukah kamu? Ya Allah… kesianlah dekat mak ayah kamu tu… dari kecil mereka ajar kamu jadi anak yang sopan. Dah besar panjang macam nih, nak buat benda tak senonoh pula?" 

Jerkah ku. Puas hati! Orang yang sudah tidak sedarkan diri perlu diingatkan. Agar tidak menjadi fitnah dikemudian hari. Tapi, lain pula jadinya. Dengan muka hairan dan tidak puas hati, si gadis ayu menjawab;

"Eh! Apa yang kamu merepek nih? Bila pula saya kata, saya nak buat benda tak senonoh?" 

Aduh, bertambah 'panas' hatiku! Beria-ria aku marah dan cuba hendak mengingatkan dia, dikatanya aku merepek pula!

"Apa pula saya yang merepek? Kamu tu yang merepek! Yang kamu nak pergi mengangkang kat tepi jalan tu buat apa?" 

"Kah~kah~kah~" Kata-kata ku dijawab dengan deraian tawa dari gadis ayu tersebut. Ketawanya kelihatan hampir pecah perut.

"Sah lah… memang dah tak waras agaknya gadis didepan aku nih. Kesian~ muda-muda lagi, sudah sakit mental…" kata hati kecil ku. Selepas ketawanya reda, si gadis terus menarik diriku ketepi jalan, lalu menuding jari ke arah sebuah kedai. Terkesima aku melihat kedai tersebut…


"Hah, inilah Kang Kang nya… Kamu fikir saya nak buat apa???" Jerkah gadis tersebut kepada ku pula. Dengan perasaan yang sangat bengang bercampur geli hati, aku pun menjawab…

"Alah! Cakaplah nak pergi KEDAI KASUT!! Ini, nak pergi KANGKANG… nak pergi KANGKANG… Haishhh!!!~"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

p/s: Kedai Kasut Kang Kang ini adalah kedai kasut yang popular di Bukit Gambir, Muar. Sebelah dengan kedai baju yang saya jaga waktu bulan puasa yang lepas. Ianya bukan saja popular kerana potongan harga kasut yang sering ditawarkan. Malah ianya lebih popular kerana nama kedainya yang agak lawak bila disebut… huhu~

 Cerita diatas adalah rekaan semata-mata~ Tidak ada kena mengena dengan sesiapa pun~ hehe~

*************************
Sumber: Forwarded Email

Meh click banner bawah ni, ala.. click ja pun~ hehe thanks!

16 ulasan:

sebelas berkata...

ciss kedai kasut kaa..hahahahaha

http://nomborsebelas.blogspot.com/

hafizazmi17 berkata...

wtf??hahahahhahha >.<

zairie berkata...

fuh... bhye betul name kedai nie.. hehe

*~ eLiEnZ 87 ~* berkata...

hahhaha, korang pikir ape ni?

fikaryna79 berkata...

awat la nama dia lagu 2..huhu..

Mustaffa berkata...

KANG KANG.. nama yang kontroversi!!

alabama berkata...

hishhh..name kedai xmenarik pun,,,buat org gelak ade lah (-_-")

elienz87 berkata...

hahaha, tau xpe, kontrevesi sungguh nama itohh.. guys apa pikir?

elienz87 berkata...

kaedah terpantas utk jadi peymes.. :D
next tyme kene buat tajuk panas2, baru peymes ngn panas (eshk2)

elienz87 berkata...

kompem pasni sumer org nk g tgk kedai tu.. hohoho, ape yg bes ek, ada kaitan ngn nama dia x? 'kangkang'

elienz87 berkata...

hahahaa, tau xpe, kontrevesi sungguh, nk rating peymes ngn pantas? buat nama kedai mcm tu~ hehe

namaakusiti berkata...

terbaik la kedai nih.............
jangan tukar namer....
hilang pelanggan tetap....

elienz87 berkata...

haha, pe lagi ek name best2 cmni.. kompem laku~
hehee

chekguisza berkata...

jangan bila beli kasut di situ nanti berjalan sperti gaya itu udahler..

elienz87 berkata...

hehe, best gak tu, orang kedai leh anjurkan pertandingan jalan terpelik kut~ mesti best~ :D

mcjust~ berkata...

saya pulak nak pergi hari-hari. ;)
*pusat pakaian hari-hari :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddToAny