*~..:: IkLan BerBayaR Beb - Maksudnya ini bisnes bukan main2 ::..~*








|

Sabtu, 12 Mac 2011

Cara keluarkan semut dari dalam telinga

Cara keluarkan semut dari dalam telinga
How to let ant out from your ear

Pernahkan semut memasuki telinga anda?
Sakitnya? Ya Allah.. lagi sakit dari sakit gigi!




 Saya juga waktu naik motor, tiba2 dari dalam telinga terasa ada yang menggigit,
rupa-rupanya helmet yang saya pakai ini ada semut dan telah tersesat masuk ke dalam telinga,
sakitnya Allah sahaja yang tahu!



Cara mengeluarkan semut dari dalam telinga :
  • Kalau terjadi di dalam rumah, arahkan lubang telinga ke lampu.
  • Kalau siang hari, arahkan lubang telinga ke sinar matahari.
  • Kalau terjadi lagi di kebun malam2, arahkan lampu center kearah lubang telinga.
  • Kalau terjadi  sewaktu sedang kemana2, menaiki motor, buka helmet, cari sumber cahaya,arahkan lubang telinga ke sumber cahaya terdekat (mungkin lampu tepi jalan, dll).

Kenapa mesti lubang telinga diarahkan ke cahaya. Semut kalau tersesat dalam kegelapan akan selalu mencari sumber cahaya, kalau lobang telinga anda di suluh dengan cahaya, pasti semut akan keluar ke arah sumber cahaya.

ARAHKAN LAMPU PICIT KE LUBANG TELINGA



ARAHKAN LUBANG TELINGA KE SUMBER CAHAYA (LAMPU)




Demikian juga yg menimpa saya, sambil menahan sakit, motor saya diletakkan di tepi jalan, saya buka helmet dan lubang telinga saya diarahkan ke sumber cayaha (lampu taman), saya tunggu akhirnya semut keluar dengan sendirinya.

Semoga pengalaman ini bermanfaat.

Sumber: Forwarded Email



*****************************************************


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddToAny